Громадські організації, які опікуються постраждалими внаслідок конфлікту на сході та забезпечують рівний доступ до можливостей за допомоги розробки та впровадження електронних інструментів, представники Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України та Міністерства цифрової трансформації України презентували чат-бот «Юридичний порадник для ВПО».
Він працюватиме на платформі найпопулярніших в Україні месенджерів – Viber та Telegram, що дозволить згаданій категорії громадян кваліфіковану мати доступ до безоплатної юридичної допомоги 24/7. Чат-бот є спільним продуктом швейцарсько-української Програми EGAP та юридичної команди БФ “Право на захист”.
“Фонд Східна Європа останні декілька років займається цифровізацією послуг і інструментів електронної демократії, які існують в Україні. Для нас не є менш важливим питання ВПО і моменти, які ми хотіли вирішити у даному проєкті також стосуються усіх категорій – які проживають і тут, і на непідконтрольних територіях” – розповів модератор заходу Сергій Карелін, який представляє Програму EGAP та є координатором компоненту “Е-демократія”.
Проблема доступу до актуальної правової інформації для ВПО та мешканців тимчасово непідконтрольних територій лишається гостро-актуальною. Особливо, зважаючи на кількість громадян, які мають потребу у доступі до юридичної інформації, але не завжди мають можливість її отримати. Як зазначив заступник Міністра з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації Снавер Сейтхалілєв, сьогодні в Україні близько 1,5 млн ВПО. Ще понад 6 млн громадян мешкають на непідконтрольній території. Останні часто не мають доступу до сайтів держструктур та держорганів України, оскільки вони блокуються. “Мінреінтеграції спільно з партнерами робить все можливе, аби завдяки сучасним інструментам комунікації люди могли оперативно та безкоштовно отримати необхідну юридичну допомогу. Я дуже вдячний Програмі EGAP та команді фонду «Право на захист», які реалізували цей чат-бот», – зауважив він.
Новітні технології та їхня імплементація в роботу держорганів – один з пріоритетних напрямів роботи і для Міністерства цифрової трансформації України. “Завдання Мінцифри – оцифрувати всі послуги, які існують у державі, і зробити користування ними зручним, – розповів Валерій Штаба, головний спеціаліст відділу супроводу проєктів цифрової трансформації департаменту координації проєктів цифрової трансформації Міністерства цифрової трансформації України. – Щоб люди не стояли в чергах і могли використовувати цифрові технології для доступу до ресурсів держави. Чат-бот – це чудова річ, тому що це – інклюзія. Вона дозволяє включати представників різних соціальних груп до загального тренду руху нашої країни”.
“Юридичний порадник для ВПО” акумулював в собі багаторічні напрацювання юридичної команди БФ ”Право на захист”. Спеціалісти цієї організації надають юридичну допомогу людям, постраждалими внаслідок конфлікту на сході, з 2014 року. Координаторка з питань надання правової допомоги БФ «Право на захист» Юлія Трало зауважила: “Варто відзначити, що карантинні заходи стали каталізатором подій (запуску чат-ботів – ред.), бо багато хто з наших клієнтів залишився вдома, хтось залишився на непідконтрольній території. Сучасні ж технології дали змогу використовувати онлайн засоби навіть у період пандемії коронавірусу, без загроз для життя та здоров’я громадян”.
За словами Дар’ї Лисенко, проектної менеджерки, юристки БФ ”Право на захист” чат-бот “Юридичний порадник для ВПО” – це більше ніж просто енциклопедія, в якій можна знайти інформацію, важливу для осіб, які постраждали від конфлікту. “Ми планували зробили його саме помічником у розв’язанні багатьох питань, з якими щодня доводиться мати справу переселенцям, мешканцям лінії розмежування та окупованих територій, – наголосила Дар’я Лисенко. – Саме тому у чат-боті окрім рекомендацій, як діяти у тих чи інших випадках, також можна знайти зразки необхідних процесуальних та інших документів, контакти державних установ та організацій, інтерактивні мапи, інфографіки та корисні посилання. До того ж працює такий порадник 24 години на добу 7 днів на тиждень без будь-яких обмежень”.
“Я побачив що ця ідея (створення чат-боту – ред.) абсолютно жива, вона має право на життя і вона повинна підтримуватися. Саме тому Швейцарська конфедерація любить такі проєкти – коли люди, виключені із процесів, все ж таки мають доступність до своїх прав. І вони будуть знати тепер, як це реалізовувати” – підкреслив Сергій Карелін, координатор компоненту “Е-демократія” Програми EGAP, що реалізується Фондом Східна Європа та фінансується Швейцарією.
Натиснувши на посилання нижче чи зіскананувавши QR-код, ви можете перейти у зручний месенжер для отримання юридичної допомоги будь-де та у зручний для вас час. VIBER: https://bit.ly/2SEi4la TELEGRAM: https://bit.ly/34DuRtp