Зробити пожертву
Укр / Eng
29.11.17

Згідно з постановою КМУ №370 від 31 травня 2017 року, адресна допомога надається тим ВПО, які перемістилися з населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також ВПО, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції. Такі населені пункти зазначено у Розпорядженні №1085, проте воно не містить повного переліку всіх населених пунктів (у т.ч. маленьких сіл та селищ, що входять до складу більш великих  міст та сел). На практиці це  викликає різночитання співробітниками УСЗН та, як результат, спричиняє відмову у призначенні адресної грошової допомоги переселенцям, які насправді мають на неї законне право.

Монітори БФ «Право на захист» періодично фіксують випадки відмови у призначенні адресної допомоги тим ВПО, які  мають відмітку про реєстрацію у населених пунктах, що безпосередньо не зазначені у Розпорядженні №1085, проте підпорядковуються району або місту, що наявні у Розпорядженні. Зокрема, нещодавно такі випадки були виявлені у Дніпропетровській і Харківській областях.

Так, співробітники УСЗН Соборного району м. Дніпро, Новокадацького району м. Дніпро, Покровського району м. Кривий Ріг відмовили у подовженні виплат чотирьом ВПО з реєстрацією у населених пунктах на неконтрольованій території: с. Южна Ломуватка (підпорядковане м. Брянка), м. Алмазна і м. Ірміно (підпорядковані м. Стаханов), м. Зугрес (підпорядковане м. Харцизьк).

А співробітники УСЗН у Дергачівському районі Харківської області відмовили в адресній допомозі ВПО з реєстрацією в м. Залізне поблизу лінії зіткнення (підпорядковане м. Торецьк (Дзержинськ)). На жаль, такі випадки є непоодинокими. І, у кращому випадку, співробітники УСЗН пропонують ВПО самостійно писати лист-запит до СБУ, щоб отримати підтвердження, що такий населений пункт дійсно знаходиться на неконтрольованій території або розташований на лінії зіткнення, та потім на його основі все-таки призначити грошову допомогу, в гіршому – без вагань відмовляють у призначенні адресної допомоги всій родині на підставі відсутності саме назви таких населених пунктів у Розпорядженні №1085.

БФ «Право на захист» вважає таку практику неприпустимою і наголошує на необхідності надання чітких роз’яснень Управлінням соцзахисту населення від Міністерства соціальної політики для уникнення випадків неправомірних відмов у адресній допомозі ВПО, які перемістилися з неконтрольованої території або населених пунктів поблизу лінії зіткнення.