Вчора, 18 квітня, БФ «Право на захист» взяв участь у комітетських слуханнях «Стан реалізації Національної стратегії у сфері прав людини щодо захисту прав ВПО та осіб, які проживають на тимчасово окупованих територіях України, а також звільнення заручників та відновлення їхніх прав», який проводив Комітет Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин та міжнаціональних відносин.
Позицію БФ «Право на захист» представляли правові аналітики Еліна Шишкіна та Анастасія Одінцова.
Так, у своєму виступі Анастасія Одінцова нагадала про обмеження ВПО у праві самостійно обирати банк та про те, що 19 квітня, відбудеться розгляд зразкової справи щодо оскарження припинення виплати пенсії та її поновлення пенсіонерці-ВПО, рішення у якій будуть застосовуватися у всіх аналогічних справах.
Еліна Шишкіна підняла питання відшкодування шкоди за пошкоджене або зруйноване житло внаслідок бойових дій.
«Сьогодні законодавство не передбачає навіть порядку виплати компенсації за пошкоджене або зруйноване житло, – підкреслила Еліна Шишкіна. – Наразі стосовно житла, що постраждало внаслідок бойових дій, немає механізму фіксації пошкоджень чи руйнувань, немає методики оцінки матеріальної шкоди, немає навіть окремого акту обстеження житла. Той акт, який був доданий до Постанови КМУ 505 у грудні 2017 р., є загальним та не враховує специфіки пошкоджень від бойових дій».
Також Еліна Шишкіна презентувала інфографіку «Майно, що пошкоджене чи зруйноване в ході збройного конфлікту. Чи варто чекати на компенсацію?» й вказала на те, що після офіційного припинення АТО, яке заплановане на 30 квітня, утвориться правовий вакуум стосовно реалізації права постраждалих осіб на компенсацію за пошкоджене або зруйноване житло. Вона зазначила, що це є наслідком ухваленого закону №2268 (Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях), оскільки закон про боротьбу із тероризмом не буде застосовуватися до фактів пошкоджень чи руйнувань, які стануться після цієї дати, а закон про реінтеграцію не передбачає механізму компенсації у зв’язку із заходами щодо забезпечення національної безпеки.
Нагадаємо, 21 лютого 2018 року Президент повернув до Верховної ради підписаний Закон України «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській області».
У порівнянні з текстом до другого читання підписаний текст зазнав деяких змін. Загалом, пом’якшені формулювання, прибрані деякі норми, що викликали стурбованість правозахисників, впорядковані поняття військових формувань та змінені деякі зобов’язання країни агресора.
Адвокаційною командою БФ «Право на захист» був підготовлений детальний аналіз закону. Ознайомитися з ним можна за посиланням.[boc_img_gallery columns=”2″ fixed_size=”yes” img_hover_effect=”2″ image_ids=”6109,6128″]