Нав’язування співробітниками відділень Ощадбанку платних операцій/послуг під час проходження процедури фізичної ідентифікації пенсіонерів-ВПО залишається розповсюдженою проблемою. При цьому сам Ощадбанк на офіційному рівні стверджує, що проведення фізичної ідентифікації переселенців здійснюється виключно на безоплатній основі без необхідності отримання ними інших послуг.
Проте моніторингові команди БФ “Право на захист” впродовж вересня неодноразово фіксували, що у Маріуполі, Дружківці, Нікольському районі Донецької області та Ізюмському районі Харківської області співробітники філій Ощадбанку задля проходження фізичної ідентифікації вимагають у пенсіонерів оформлення страхового поліса, вартість якого складає 15 грн; а у Дніпровському та Шевченківському районах Запоріжжя переселенці вимушені сплачувати за аналогічний страховий поліс, який їм непотрібний, по 50 грн. У Покровську Донецької області вимагають зробити зміну ПІН-коду за 10 грн. У Слов’янську Донецької області з пенсіонерів-ВПО стягують 10 грн на підставі того, що фізична ідентифікація, за словами співробітників банку, є платною. Недостатня поінформованість пенсіонерів-ВПО щодо деталей процедури фізичної ідентифікації дозволяє співробітникам Ощадбанку зловживати своїми повноваженнями, і робить і без того неприємну та незручну процедуру фізичної ідентифікації ще й витратною.
Також, окремі відділення Ощадбанку висувають додаткові умови проходження фізичної ідентифікації. Зокрема, у м. Курахове Донецької області для проходження фізичної ідентифікації вимагають надання копій паспорту та ІПН.
Окрім того, в смт. Станиця Луганська (до 250 осіб) та смт. Біловодськ (до 150 осіб) Луганської області спостерігаються значні черги до відділень Ощадбанку на проходження фізичної ідентифікації, отримання карток ЕПП та зняття готівки (останнє пов’язано з дефіцитом готівки в банкоматах Ощадбанку).
БФ «Право на захист» нагадує, що процедура проходження фізичної ідентифікації є БЕЗОПЛАТНОЮ та складається з трьох етапів:
- Особисте звернення пенсіонера до будь-якої установи «Ощадбанку». При собі слід мати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, ТА платіжну картку або електронне пенсійне посвідчення.
- Пред’явлення працівнику АТ «Ощадбанк» одночасно 1) платіжної картки або електронного пенсійного посвідчення та 2) паспорту або іншого документу, що посвідчує особу.
- Проведення пенсіонером операції отримання готівки або перегляду залишку через касовий платіжний пристрій ПОС-термінал (тобто виконання операції, яка передбачає введення особою ПІН-коду) або зміна ПІН-коду з використанням самої платіжної картки або ЕПП.
На жодному із цих етапів фізичної ідентифікації співробітники Ощадбанку не мають стягувати оплату з ВПО-пенсіонерів.
Якщо ви зіткнулися з неправомірними вимогами сплатити за операції/послуги під час проходження фізичної ідентифікації, будь ласка, звертайтесь на гарячу лінію юридичної допомоги БФ «Право на захист»:
+38 (098) 597 64 72
+38 (099) 507 50 90
+38 (063) 496 80 88
пн – пт з 9:00 до 18:00