Головною причиною травмування людей на лінії розмежування вже давно не є обстріли. Дуже часто люди отримують поранення через поганий стан інфраструктури КПВВ.
Під час регулярних моніторингових візитів на КПВВ співробітники БФ «Право на захист» фіксують збільшення кількості травмованих осіб через низьку якість пішохідних доріжок та погане освітлення.
Люди, що перетинають лінію розмежування, бояться втратити цінні речі, відчувають психологічний дискомфорт і тривожність через тривале перебування у черзі під неосвітленими навісами. Із скороченням світлового дня ця проблема стає особливо актуальною. Нагадаємо, що з 29 жовтня КПВВ перейшли на зимовий час роботи – з 08:00 до 17:00.
Без освітлення залишаються й туалети, що робить користування ними неможливим. Окреме питання – низька якість пішохідних доріжок, або їхня повна відсутність. Навіть у світлий час через це на КПВВ травмуються люди. Так, вранці 31 жовтня на КПВВ «Майорське» 83-річна жінка, впавши через поганий стан пішохідних доріжок, отримала перелом шийки стегна, впавши через поганий стан пішохідних доріжок.
Відсутність освітлення КПВВ військові пояснюють рекомендаціями з безпеки до таких стратегічних об’єктів у цілому. З ними погоджуються й представники ДСНС, які також вважають, що безпека є пріоритетом. Однак з їхньої точки зору, освітлення тентових навісів, під час роботи пропускних пунктів, є доцільним.
БФ «Право на захист» наголошує, що КПВВ, мають бути безпечними, перш за все, для тих, хто ними користується, а саме громадян України, що перетинають лінію розмежування. Тому держава має забезпечити відповідність інфраструктури КПВВ стандартам у сфері захисту і безпеки. Люди мають бути захищені не лише від обстрілів і терактів, але й від ризиків травмування через поганий стан доріжок та недостатнє освітлення.
БФ «Право на захист» закликає державні установи, які відповідають за функціонування КПВВ, вжити негайних заходів щодо організації освітлення та по покращення інфраструктури. Ми звертаємося до Донецької обласної ВЦА та компанії-постачальника електроенергії з проханням забезпечити додаткове освітлення на КПВВ.