Олена розповідає: «Дуже часто доводиться допомагати у вирішенні проблем людям похилого віку. Це й не дивно – ця категорія громадян найбільш вразлива.
Пригадую історію жінки, що переїхала з Мар’їнки до сестри у Верхньодніпровськ. Ви, певно, звертали увагу, як деякі старенькі поводяться з документами? Часто вони носять все найцінніше в звичайному пакеті, на всякий випадок. Одного дня 80-річна бабуся вийшла на прогулянку. Де саме загубила пакет із документами – не пам’ятала.
На щастя, їй передали інформаційну картку з контактами БФ «Право на захист». Розгублена та в сльозах, вона здогадалася зателефонувати нам. Так я почала допомагати цій жінці. Попереду була довга робота – походи від інстанції до інстанції. Все для того, щоб відновити документи. Зрозуміло, що від цього також залежало, чи отримає вона пенсію.
Схема відновлення документів із допомогою БФ “Право на захист” нами вже відпрацьована, у державних органах організацію добре знають. Однак, сама процедура досить складна. Кожну інстанцію доводилося відвідати кілька разів. На щастя, Пенсійний фонд і «Ощадбанк» в місті знаходяться поруч.
Кожен документ або заяву ми складали разом з бабусею. Для літньої людини все це становило величезну складність. Формулювання в банку дуже заплутують. Наприклад, при оформленні банківської картки, необхідно було повідомити дівоче прізвище матері. Ця інформація може знадобитися для відновлення пін-коду до карти. Бабуся довго думала, як відповісти … І тоді промовила: “Марічка!”. Дівоче прізвище матері вона вже не пам’ятала, а першим на думку спало ім’я улюбленої онуки.
Документи було відновлено. З бабусею тримаємо зв’язок: іноді їй, як і багатьом іншим, необхідна увага та просте людське спілкування».