Монітори БФ «Право на захист» фіксують численні випадки нав’язування платних послуг внутрішньо переміщеним особам під час проходження ідентифікації працівниками ПАТ «Ощадбанк». Йдеться про пропозиції змінити пін-код на картці, перерахувати гроші з рахунку на картковий рахунок або придбати страховий поліс.
У квітні 2018 року за фактами цих порушень БФ «Право на захист» направив звернення до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Щоб з’ясувати всі обставини, Офіс Уповноваженого переадресував запит до ПАТ «Ощадбанк».
У червні банк надав відповідь, у якій Андрій Стецевич, заступник голови правління ПАТ «Ощадбанк» інформує: отримання платних послуг не є обов’язковою умовою для здійснення ідентифікації. Супутні ж банківські послуги надаються виключно за умови добровільної згоди клієнтів.
Для проходження фізичної ідентифікації ВПО потрібно здійснити будь-яку операцію із введенням пін-коду через платіжний термінал в касі банківської установи:
- зміну пін-коду (яка є платною);
- зняття готівки;
- перевірку балансу.
Здебільшого порушення фіксували в Донецькій області.
Для того, щоб не допустити таких порушень, рекомендуємо користуватися цим листом Ощадбанку і рішуче відмовлятися від платних послуг, у разі їхньої недоцільності.
Наголошуємо, що це питання перебуває на контролі Уповноваженого з прав людини, тому якщо вам нав’язують платні послуги, звертайтеся, будь ласка, з відповідною скаргою до Уповноваженого.