Зробити пожертву
Укр / Eng
03.08.18

Монітори БФ «Право на захист» фіксують численні випадки нав’язування платних послуг внутрішньо переміщеним особам під час проходження ідентифікації працівниками ПАТ «Ощадбанк». Йдеться про пропозиції змінити пін-код на картці, перерахувати гроші з рахунку на картковий рахунок або придбати страховий поліс.

У квітні 2018 року за фактами цих порушень БФ «Право на захист» направив звернення до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. Щоб з’ясувати всі обставини, Офіс Уповноваженого переадресував запит до ПАТ «Ощадбанк».

У червні банк надав відповідь, у якій Андрій Стецевич, заступник голови правління ПАТ «Ощадбанк» інформує: отримання платних послуг не є обов’язковою умовою для здійснення ідентифікації. Супутні ж банківські послуги надаються виключно за умови добровільної згоди клієнтів.

Для проходження фізичної ідентифікації ВПО потрібно здійснити будь-яку операцію із введенням пін-коду через платіжний термінал в касі банківської установи:

  • зміну пін-коду (яка є платною);
  • зняття готівки;
  • перевірку балансу.

Здебільшого порушення фіксували в Донецькій області.

Для того, щоб не допустити таких порушень, рекомендуємо користуватися цим листом Ощадбанку і рішуче відмовлятися від платних послуг, у разі їхньої недоцільності.

Наголошуємо, що це питання перебуває на контролі Уповноваженого з прав людини, тому якщо вам нав’язують платні послуги, звертайтеся, будь ласка, з відповідною скаргою до Уповноваженого.