Погода та відсутність зв’язку – критичні виклики під час перетину КПВВ сьогодні. Саме ці проблеми зафіксували співробітники БФ “Право на захист”, які здійснюють регулярний моніторинг процесу перетину лінії зіткнення через діючі КПВВ.
Де зігритися на КПВВ?
Сьогодні на КПВВ холодно, по-справжньому зимно. Отже, головна порада подорожуючим через КПВВ – вдягатися якомога тепліше та з урахуванням практичних особливостей таких подорожей (відсутність місць для сидіння та жодних навісів від опадів біля українського “нульового” блок-поста, можливе тривале очікування поблизу місць здійснення перевірки документів). Нагадуємо, що обігритися можна на усіх українських КПВВ – у палатках Державної служби з надзвичайних ситуацій. Проте не на всіх КПВВ вони розміщені у доступі подорожуючих (це залежить від того, з якого боку особа наближається до КПВВ). У таких випадках зігритися та дістати безкоштовний гарячий чай можна в модулях Première Urgence Internationale (на КПВВ “Майорське”, “Мар’їнка”, “Новотроїцьке”) та Міжнародного Комітету Червоного Хреста (на КПВВ “Станиця Луганська”).
Проте у палатках ДСНС на КПВВ “Новотроїцьке” та “Мар’їнка” спострерігається брак пакетиків чаю. На жаль, нинішнє забезпечення з боку держави є недостатнім, через що нерідко працівники купують чай до наметів за власні кошти. Тому БФ “Право на захист” звертається до усіх, хто має таку можливість, із проханням надати до наметів ДСНС на зазначених КПВВ допомогу у вигляді цукру, чаю або кави.
У свою чергу, БФ “Право на захист” може надати додаткову інформацію для здійснення такої допомоги. Також в наметах ДСНС на КПВВ “Новотроїцьке” повідомляють про брак пального, за допомогою якого працюють теплові пушки, що опалюють намети. Тож допомога у вигляді пального для цих наметів не буде зайвою.
КПВВ “Майорське”
Без жодного захисту та допомоги
На превеликий жаль, зовсім без допомоги залишаються особи, які подорожують до/з українських КПВВ на громадському транспорті. Так, неподалік від КПВВ “Новтороїцьке”, перебуваючи на відстані витягнутої руки від “нульового” українського блок-посту, люди змушені чекати (іноді до 1 години) на автобус чи-то до операційного майданчика КПВВ, чи-то в напрямку до непідконтрольних територій, просто неба. Для сотень осіб, які щодня дістаються до КПВВ на громадському транспорті, ця точка їхнього маршруту – справжнє випробування. Бо саме тут приходить усвідомлення, що вони нікому не потрібні: за весь час існування перевалочного пункту на цьому місці не з’явилися ані лавочки для найбільш немічних, ані навіси від дощу та сонця на випадок непогоди, ані захисні споруди від вітру…
Тут є лише пластикові туалети, встановлені гуманітарною організацією, щоб люди не йшли справляти нужду до замінованих ділянок обабіч дороги. Також тут немає жодної інформації про те, до кого звертатися у разі критичних випадків, а також, куди може телефонувати особа, щоб дізнатися, чому довго немає автобусу та коли він нарешті з’явиться. Саме цей етап найчастіше є найбільш фізично виснажливим для подорожуючих через лінію зіткнення.
БФ “Право на захист” звертає увагу відповідних підрозділів державної та місцевої влади, а також гуманітарної спільноти, на невідкладну необхідність облаштувати місця очікування та обігріву громадян на зазначених ділянках.
Без зв’язку ще тяжче
Через пошкодження та подальше припинення із 12 січня 2017 року надання послуг зв’язку на непідконтрольних територіях Донецької та Луганської областей єдиним оператором мобільного зв’язку перетинати КПВВ стало ще більш проблематично. Так, у разі настання критичного випадку особи, які подорожують з або до КПВВ, навіть не зможуть зв’язатися із екстреними службами та запросити своєчасну допомогу. Зазначимо, що на усіх українських КПВВ є сигнал мережі оператору мобільного зв’язку Vodafone Украина (є зв’язок у абонентів цього оператора). І тому в місцях, де пункти перетину лінії зіткнення з обох боків знаходяться недалеко один від одного (наприклад, як на КПВВ “Станиця Луганська”) люди з непідконтрольної території йдуть до українського КППВ, де намагаються зловити сигнал мережі Vodafone Украина. Проте на інших коридорах перетину лінії зіткнення, де т.з нульовий український блок-пост розташований на значній відстані від операційного майданчика КПВВ, подорожуючі ризикують залишитися без будь-кого зв’язку.
Зробити очікування тисяч людей біля КПВВ комфортнішим так просто!
Настання холодного сезону із притаманними йому опадами робить перетин КПВВ для більшості громадян, які обрали пішохідний коридор, надмірно складним. Довгий час очікування на холоді, посилений сильним вітром або мокрим снігом, може призвести до значного погіршення здоров’я подорожуючих, що особливо критично для осіб літнього віку. А саме літні люди обирають перетинати лінію зіткнення через КПВВ “як пішохід” через відносну дешевизну такого способу, хоча і значні незручності.
БФ “Право на захист” закликає відповідальні служби покращити місця очікування людей поблизу КПВВ спеціальним додатковим захистом, а саме оздобити дерев’яні навіси панелями з оргскла або занавісками з прозорого поліетилену, як це зроблено на КПВВ “Станиця Луганська”.
КПВВ “Станиця Луганська”
Таке додаткове оздоблення допоможе ухистити людей від вітру та опадів та зробить їхнє очікування більш комфортним. Виконання таких робіт не є дорогим, проте несе суттєве значення для населення, що перетинає лінію зіткнення через пішохідні коридори.
Команди БФ “Право на захист” продовжують здійснення моніторингу процесу перетину лінії зіткнення задля захисту прав подорожуючих та покращення гуманітарної ситуації на усіх діючих КПВВ. У разі виникнення складної ситуації під час перетину КПВВ громадяни можуть звертатися по інформаційну підтримку до БФ «Право на захист» за телефонами:
+38 (098) 597 64 72
+38 (099) 507 50 90
+38 (063) 496 80 88[boc_img_gallery fixed_size=”yes” img_hover_effect=”2″ image_ids=”5807,5837,5838″]