Станом на 22 травня у черзі до центрального відділення Пенсійного фонду Маріуполя записані 490 переселенців. УПФУ може прийняти до 50 ВПО на день. Тому усі, хто записані до списку і хочуть зберегти своє місце у черзі, мають приходити на «перекличку» двічі на день – о 7 ранку та о 16:30 – щодня, навіть у вихідні. Виключення роблять тільки для тих, хто дуже погано себе почуває та не може приходити двічі на день через важкий стан здоров’я – такі переселенці можуть пройти «перекличку» за телефоном.
«Близько 70% ВПО у цій черзі не отримували жодних повідомлень, їм просто не прийшла пенсія за квітень-травень», – зазначила Віта Кулініч, монітор БФ «Право на захист», яка зараз знаходиться у центральному відділенні ПФУ.
Переселенці, які отримали повідомлення про блокування рахунку, вже були у відділенні Ощадбанку та розблокували свої картки.
Люди приходять до відділення ПФУ, щоб просто дізнатися, чому їм не прийшла пенсія і що робити для відновлення виплат. Правозахисники фіксують дуже низький рівень обізнаності переселенців про процедуру відновлення виплат. Працівники Пенсійного фонду пропонують заповнити стандартний бланк, але для цього треба відстояти чергу.
У вузьких коридорах центрального відділення Пенсійного фонду недостатньо місць для сидіння. Немає їх і перед входом у будівлю. Тож літні люди сидять, де прийдеться.
Супутньою проблемою великої черги є проблема ночівлі. Для багатьох знімати квартиру у Маріуполі – дорого. Деякі ВПО ночують у автомобілях, деякі – зупиняються у кімнаті відпочинку на залізничному вокзалі.
У самому відділенні Пенсійного Фонду зазначають, що причина таких великих черг у реорганізації та об’єднанні двох відділень ПФУ – центрального та Приморського – та скороченні кількості співробітників. Тепер ВПО, які зареєстровані у Приморському та Жовтневому районах, а також у м. Маріуполь, приходять до одного відділення, а обслуговує їх менша кількість співробітників ПФУ.[boc_img_gallery columns=”4″ fixed_size=”yes” img_hover_effect=”2″ image_ids=”4907,4920,4921,4922″]